2011-09-25

Tele2 strul

Jag fick en kommentar idag i en av de tidigare inläggen om telefon, data o tv strul.

comhttp://nffotsteg.blogspot.com/2011/09/antligen.html

Där skriver BeBest (han bor i huset bredvid) att han fått en räkning som avskrevs av en trevlig kvinna i Tele2:s support.

Kanske tack vare min ilska då?? Eller så är det männen som inte behöver betala.

Min första kontakt i ärendet var i Juli då jag grälade kraftigt med, vad som lät som en ung, okunnig tjej. Då fick jag med STORA bokstäver veta att Tele2 INTE GJORT NÅGOT FEL, utan jag skulle betala för ett halvt års telefonabonenmang  jag inte kunde använda. Jag skickade ett brev till Tele2 där jag bestred kostnaden.

I slutet på aug fick jag räkningen utan att jag hört något från Tele2 ang mitt brev. Jag funderade ett par dagar på om jag skulle betala eller inte. Belöt att det nog blev minst trubbel om jag gjorde det. Sedan gick jag in på deras formulär på hemsidan och skickade iväg en kopia på brevet, alla data rörande räkningen och upprepade mitt bestridande av kostnaden.


Ett par dar senare kom ett brev från dom. Där de säger att de försökt kontakta mig ang mitt ärende och ber mig kontakta supporten. Tja telefonen var ju borta så det var väl inte så lätt att ringa då. Brevet måste ha lämnat Tele2 innan jag skickade in formuläret, så de hade väl fått mitt brev i alla fall. Lite mysko är det, jag blev ju tvungen att skriva till bolaget för att supporten inte vågade ta beslutet att annulera abonnemanget. Sen ska man ringa dit igen i alla fall. NÄÄÄ.

När jag fått det brevet gick jag in på hemsidan igen och skickade iväg ytterligare ett formulär där jag säger att jag inte tänker gräla med deras support en gång till. De behöver bara skicka tillbaka pengarna.

Har inte hört ett pip sedan dess. Det var väl 3 v sedan nu. De har både min adress och min mail så kontaktvägar saknas ju inte. Och pengarna lär jag nog inte se röken av.

NatureFootstep.

6 kommentarer:

  1. Han kanske vet vad kvinnan heter på Tele2s fakturering och så du kan få namnet. ???

    SvaraRadera
  2. spelar ingen roll att försöka, dagens sk växlar låter dig inte be om någon specifik individ. Man kanske hamnar hos samma brutta som förut. :(

    SvaraRadera
  3. Nej jag skrev inte upp namnet men jag förklarade för henne att hon hade tur som befanns sig där hon var för annars hade jag givit henne en kram!

    Det är sånt man kan ha oturen att drabbas av om man stryker fakturor som jag inte vill acceptera delar av. :D

    Hade jag haft tid kvar på det ursprungliga tripple-play-kontraktet hade jag tvingats betala för det hela kontraktstiden ut även om jag inte kunnat utnyttja det. Nu gick kontraktet ut i april i år och har sedan löpt månad för månad.

    SvaraRadera
  4. då hade du tur i oturen då.

    SvaraRadera
  5. Ja, kontakta support när man är utan telefon ... den var nästan oförskämt bra. Många företag räknar säkert med att folk inte ska krångla, utan motvilligt betala. Många i kundmottagningen har nog jobbet som ett första steg in i arbetslivet, och kunskapen är nog därför mycket varierande. Man tycker ju att alla ska behandlas likvärdigt i alla frågor. Usch och fy!

    SvaraRadera
  6. Hej NatureFootstep,

    Tråkigt att se att du har problem med ditt telefoniabonnemang. För att kunna ta en närmre titt på ditt ärende skulle vi behöva ytterligare uppgifter från dig, du kan mejla mig på adressen nedan så återkommer vi till dig så snart vi kan.

    Om du har några andra frågor eller funderingar får du också gärna mejla mig.

    Med vänliga hälsningar

    Cecilia Uhr, Tele2

    cecilia.uhr@tele2.com

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography