2011-09-05

Efter.........

.... sju sorger och åtta bedrövelser är jag äntligen uppkopplad igen.

Idag ringde jag ju Comhem för att kolla tv kanalerna. Först när man ringer dit blir man tillsagd att ringa senare för det är så många som ringer. Sedan får man harva sig igenom en totalt värdelös växel. Som dels försöker inbilla en att det går att prata med den, och som sedan får ge upp så man får börja knappa istället. Tar dubbelt så lång tid som jag då får betala för upptäckte jag när jag kollade mitt konto.

När jag pratade med första personen upptäckte vi att de hade fel adress till mig. Så det ändrade han på hos sig. Efter en del harvande kom jag underfund med att jag måste hitta ett ställe på tv:n där man kan ta in de analoga kanalerna som just nu finns som kodade digitala varianter. Men det får jag ta en annan dag.

Sedan kopplade han över mig till någon som har hand om bredband. Och det var en snacksalig en. Skulle sälja ytterligare prylar och det var nästan lögn att få karln att hålla truten. Hur som helst fick han i sin tur koppla över mig till någon som har hand om adresser och paket o liknande. Jag misstänkte ju att mitt paket försökte hitta mig på en felaktig adress. Och så var det ju.

Men nu kunde den här personen, nr 3 i ordningen, ju se var mitt paket fanns så jag fick kolli numret på det. Så, efter sju svåra år har jag nu kopplat upp mig.

Sedan upptäckte jag ju att man får själv betala för samtalet. Så det blev dyrt. Särskilt som de ska göra en massa onödig reklam för saker o ting o aldrig slutar babbla. På andra ställen betalar företaget i fråga för servicen. Dåligt Comhem!

I modemet jag fick ingår varianten trådlöst. Så nu funderar jag på att koppla upp lillen också i ett nätverk. Då kan jag ta in Skype o prata med Johanna på den lilla burken. Men först får jag nog ta och vila upp nerverna en aning. Jag har ju fortfarande TV kanalerna att ta itu med. :(
NatureFootstep.com

3 kommentarer:

  1. Jobbigt låter det! Då har du Inrenet i alla fall. Konstigt det där med TV:n tycker jag.

    Undrar hur folk som inte är vana att joxa klarar sig egentligen. Inte är det lätt och smidigt i alla fall........

    SvaraRadera
  2. Internet skall det vara......

    SvaraRadera
  3. Ja, kääära nå´n! Har du kvar mobilen ... eller åkte den ut genom fönstret? Med teknikens hjälp så skulle tillvaron bli så enkel??? Men du kanske har lite ´strul´ kvar innan allt fungerar? Förr skickade man röksignaler till varandra och det gick väl ungefär lika snabbt!

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography