2010-02-03

Det puttrar så hemtrevligt ............

..........i köket, nå. kanske inte puttrar, ploppar ska det nog vara. Satte en dunk rödvin igår och det har nu börjat jäsa. Så nu får det ploppa ett tag.

Sedan har jag ju förståss fått motion genom att skotta runt bilen.

Vilket väder va? Alla småfåglar är hungriga. Idag har jag haft inte mindre än 7 arter på balkongen. I ett hörn på 3:e vån. Inte illa. Nog är de hungriga allt. En gråsiska dök upp och den hade jag inte ens förut. Så det var ju roligt. Imorgon kommer den nog in på fågelbloggen.  :)


NatureFootstep.com

12 kommentarer:

  1. Den här vintern har gett mig två nya arter på bild. Rödvingetrast och ortolansparv. Ingen av dem har jag sett tidigare eller ... kanske snarare uppmärksammat tidigare.
    :O)

    SvaraRadera
  2. är du säker på att det var en ortolansparv? Jag kollade artportalen och det finns inga rapporterade i södermanland sedan juni 09 och det var inte ens i Katrineholm.

    SvaraRadera
  3. Jag sökte bilder på ortolansparven och hittade ett par som var väldigt lika.
    Den här till exempel:
    http://www.sofnet.org/index.asp?lev=2159&typ=1
    och den här
    http://www.flickr.com/photos/56541100@N00/3592935689/
    Min tanke är att det skulle ha varit mera gult på fåglarnas huvuden om det vore Gulsparv och även en mer gul undersida.
    Det är just de mörka huvudena hos fåglarna på mina foton som får mig att tro att det är ortolansparvar.
    Mailar originalen.
    :O)

    SvaraRadera
  4. Det låter inte dumt.....med vinet alltså!

    SvaraRadera
  5. " Ploppandet " anske är mer sövande än själva vinet?? *ler Ja, du är väl stark i armarna, så du orkar med lite skottning. Bra träning inför kanotsäsongen. Du kanske kan bjuda fåglarna på éngelsk ´bed & breakfast´? Här är det jättemoddigt igen efter mer nysnö. Ingvar.

    SvaraRadera
  6. ja fy så det snöat riktigt gym pass att hålla undan all snö.. ha det gott..=)

    SvaraRadera
  7. Nu är det synd om de små pippina. Jag gör vad jag kan...

    SvaraRadera
  8. Du har ju inte skrivit ett dugg här sedan sist.....jag tar en annan blogg :)

    SvaraRadera
  9. Hann du få någon bild på örnen?
    :O)

    SvaraRadera
  10. nu har jag skrivit på alla bloggana :)

    Örnen??

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography