2010-03-18

Glasögon trubbel

Jag gick till Optikern för någon månad sedan. Tyckte jag ville ha lite bättre utsikt.
Första strulet blev att de skickade mig ett SMS för att tala om att glasen kommit. Problemet var bara att jag inte fick SMS:et. :( Så där gick över en vecka då glasen bara samlade damm. För inte ringde de.

Nå, jag ringde till slut själv och åkte ner för att fixa det.

Men............
Nu skulle jag ju ha lite udda glas. Utebågar och innebågar. Uteparet var bra, men inneparet rena katastrofen. Så jag åkte ner igen. Folket i butiken ska förståss göra sitt bästa men i den processen blir man ju som kund förnedrad. Som om man just fått sitt första par glasögon och inte har någon erfarenhet alls.

Jag har haft glasögon i 35 år och byter i stort sett en gång om året. Då har man inga "tillvänjningsproblem". Bl.a.

Nå, jag fick träffa en optiker. Det visade sig att de tillverkat inneglasen efter ute specen. Och dessutom fanns ett "brytningsfel" i vänstra glaset. Allt tydligen p.g. av att den optikern glömt göra ett "tillägg" till beställningen.

Nu blir det ju spännande att se om det kommer rätt glas den här gången.

NatureFootstep.com

3 kommentarer:

  1. Vad trist det är när det strular.
    Hoppas att det blir rätt nu då.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir bra. Trist när de skall ifrågasätta fel som blir.

    De lila är i alla fall mycket snygga!!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det är rätt denna gången och att dom passar bra..=)

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography