2010-03-04

Datalagring

Data lagringsdirektivet!
Direktivet innebär att telefon- och internetoperatörer måste spara uppgifter om kundernas kommunikation – vem kunden har ringt eller skickat sms och e-post till, hur länge kunden varit uppkopplade på nätet och hur långa telefonsamtalen har varit.

Ojoj, vilket käbbel. Inte ens jag har undgått det. För och emot spelar inte så stor roll egentligen. Telefon och internetoperatörerna får ett helsike att spara alla data. Kanske de får bygga nya byggnader bara för det. Fast några får väl jobb då, så det är väl bra.

Om jag gillar att de vet vem jag ringer till? Spelar väl ingen roll egentligen. Och som folk viker ut sig på internet så tycker jag alla ska hålla tyst om integritet. Den är ju borta för länge sedan.

NatureFootstep.com

12 kommentarer:

  1. Du har en stark poäng där!

    SvaraRadera
  2. Inte förstår jag vad det skall vara för nytta med att spara data och tel.
    Polis m.m. verkar ju ändå inte ens nu ha tid och lust att följa upp alla spår som de får in, om det nu skall vara för kriminaliteten.

    He, he. Blev charmad av de små i bif. länken. Har skickat mail ifall den inte fungerar.

    Kolla vad söta de är
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6722189.ab

    SvaraRadera
  3. jo, de är charmiga. Länken funkar. :)

    SvaraRadera
  4. Bara 4 grader kallt, solen som värmer. Ingen stormvind. Man kunde ta sin påtår på balkongen idag. Jätteskönt. Nu får jag nog leta fram min solskärm snart. Hurra!

    SvaraRadera
  5. Hur ska de hitta bland all denna information???

    SvaraRadera
  6. "Sökord" är nog ordet.

    SvaraRadera
  7. Integriteten bryts redan på BB med utdelandet av personnummer, sedan går det bara utför. Det var ju ´sossarna´ tillsammans med England m.fl. som introducerade förslaget.Det sysselsätter iaf. många politiker. *ler ...och sökord är ju helt rätt på sådant som inte är politiskt korrekt. 13 minus nu inför Vasaloppet. Ingvar.

    SvaraRadera
  8. Var ute i arla morgonstund och såg solen gå upp och månen ned. Riktig tjusig himmel därtill. Fick rimfrost på hattbrättet av utandningsluften i den bistra kylan. Du kan nog gå ut i skogen nu på skaren, åtminstone på förmiddagarna. Den höll för mig....nästan! Undrar hur tjällossningen blir i år. Många av våra vägar har fått färska sprickor bitvis. Antagligen kommer vi få en riktig "kaskad" av alla slags vårblommor som kommer att blomma nästan samtidigt. Såg ett fågelstreck av ´sjöfågel´ på väg norrut. Såg jag verkligen rätt?? Ingvar.

    SvaraRadera
  9. Ja, vårt land kommer nog ligga i blöt ett tag i vår...

    SvaraRadera
  10. lol, så kan man ju också uttrycka det :)

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography