2009-12-18

nu blir det kallt

Jag har en funktion på datorn som visar temperatur o väder. Den visar -17 just nu. Gick o kollade på min termometer, den visar -14. Fy vad kallt.
Idag har  jag kört vinterkörning med bilen. Det gick ju bra. Lastade i den gamla TV:n och körde ut den till tippen. Så blev jag av med den. Sedan åkte vi (syrran var med) till Naturstugan. Det var ju lite bökigt att gå genom skogen i 2 dm lössnö. Jag hade ju den nya tubkikaren o foto grejerna med mig. Inte såg vi några fåglar. De hade väl frusit inne någonstans. Men jag fick i alla fall några bilder på isen o snön.


NatureFootstep.com

2 kommentarer:

  1. Tyckte det var en skön promenad, föruton kylan på tårna. Lättare att gå i lössnö än i tjocksnö. Det är fint vid Tornstugan. Utsikt över vattnet o.s.v.

    Skönt för dig att bli av med den gamla TV-trotjänaren. Oj, vad den var stor.

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography