2011-08-20

sluta äta?

Ibland, som just nu, funderar jag på om det är dags att sluta äta.

Jag hade köpt en fläskfile som jag ska steka nu. Förr var fläskfile god och mager mat. Så inte nu. Jag har nog aldrig skurit bort så mycket fett som idag. På en fläskfile! Vart tog de magra grisarna vägen?

Dagens mörade kotletter ska vi bara inte tala om. De smakar inte ens kotlett. Bara nåt saltat halkigt,  konstigt.

Frukten ska man inte tala om heller. De är närmast oätbart, som att äta trä.

Tomaterna som jag har i kylen får en svart mögelbeäggning där skaftet suttit så jag får skära bort hälften.

Isterbanden är numera så feta att jag får hela stekpannan full med fett som jag får hälla bort.

Man kanske skulle gå över till en tallrik godis? Fast det är ju inte heller gott. :(

Så, vad göra? Än så länge är faktiskt ärtsoppa och jordärtskockor goda. Men bara det??

NatureFootstep.com

6 kommentarer:

  1. Du har rätt, jag har slutat äta griskött.....
    Men mat är både smaklös och faktiskt rätt giftig med tanke på alla kemikalier de stoppar i eller besprutar med. Men man dör fortare om man slutar äta.....så det är väl bara att äta på.

    SvaraRadera
  2. Kära nå´n ... vilken sida har du vaknat på? Fast jag håller med dig i allt. Långa transporter är väl en bov, och grisar som växer upp nästan stillastående. Du får väl bli Muslim och fira Ramadan i 1 månad, fast de smörjer ju kråset på nätterna ... ´fuskpellarna´! Annars kan jag ju bjuda på Kaveldun som nu är färdiga. Smaklig måltid ...*ler

    SvaraRadera
  3. jag vaknade på samma sida som vanligt. Det här är inget nytt, fast den där fläskfilen borde inte ens fått kallas fläskfile. Den var hemsk! En massa fett och ovanligt tjocka senor som man fick spotta ut. :(

    SvaraRadera
  4. Jag har ju upptäckt att det lilla Konsum här hemma har jättefina kotletter och fläskben, så det har jag frossat i några gånger. Ingen aning om varför det är sådan skillnad på kött mot förr.

    Frukten nu för tiden är sanslöst smaklös. Gäller til och med för det mesta bananer. Just nu är i alla fall Kiwin bra.

    Hallon fugerar också bra än så länge......

    SvaraRadera
  5. Försöker alltid vara lite underfundig, även om det kanske inte framgår alltid. Hört talas om ´tuggmotstånd´? Nåja! Det har ju varit mycket ´tyck synd´ om våra kära gridar i decennier. Fick de bara röra på sig mer, så vore ditt problem löst. ...och mera närodlat. Allt grönt måste ju behandlas för att klara alla långa flygtransporter m.m.. Ja, mycket är skumt i vårt civilesrade samhälle.

    SvaraRadera
  6. Det är sorgligt när djuren kallas ´produktionsenheter. Frukter förändras mest för att klara transporter, så smaken urvattnas under ´resans ´ gång. Jaja.

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography