2010-01-05

Kallt och så har Laban varit här.

Idag var jag ute och cyklade fast det var 17 grader kallt. Jag var ute ca 2.5h och mot slutet började mina kameror att kärva. Men de klarade sig bra tyckte jag.

Kläder som försvinner! Jag har  två svarta tjockbyxor och ett par ljusa som jag köpte förra året. För ett par veckor sedan letade jag efter ett par av de svarta då jag ville tvätta den som jag haft. Men de var som bortblåsta. Men de ljusa hittade jag. Men de fick hänga kvar så länge.

Idag skulle jag ta fram de ljusa eftersom de skulle vara varmare nu när det är isande  kallt. Och.......nu är dom väck! I gengäld hittade jag de svarta som var borta förut. Dessutom hittade jag en morgonrock som varit borta i flera år. Hängde mitt framför näsan. Vad ger ni mig för det?

Måste vara Laban som är framme igen. :(

NatureFootstep.com

10 kommentarer:

  1. Haha, ja så kan det vara! ♥

    SvaraRadera
  2. Inte är det många jag ser som cyklar i den här kylan....

    Efter flytten letar jag ständigt efter saker. Nästan allt verkar ha försvunnit eller försvinner när jag lägger dem på ett bra ställe.

    Mycket har jag nog slängt fast jag inte kommer ihåg det. Idag har jag letat efter bräder i trekvart. Pust!

    Nu ringer pepparkaksklockan. Det skall bli gott!

    SvaraRadera
  3. Laban, var inte det din gamla bil? Jag har bott här i 24 år, så jag vet var grejerna finns. *ler Och så var Sidensvansarna på besök, och åt sig berusade på frusna rönnbär. Lite ´naturlig´ underhållning i kylan!! Här går det inte att cykla, eftersom ingen plogar varken vägar eller cykelbanor. Har iaf. långa ståldubbar på orienteringsskorna på de isiga vägarna. ... ha det!
    Ingvar.

    SvaraRadera
  4. Sidensvansar, Talgoxar och Domherrar, hade jag i Södertälje, när det var svinkalla vintrar. De satt också i rönnbärsträden, som jag hade precis utanför köksfönstret. Fast jag såg aldrig att de blev snurriga i huvudet. Här finns det nästan inga fåglar....Saknar faktiskt den underhållningen.

    Här är i alla fall snöröjningen jättebra efter vad jag sett. De nästan putsar gatorna, sommar som vinter!

    SvaraRadera
  5. Laban kanske gillar att städa gerderober? Betr. vinet det var färdigjäst...inte ett enda "blurrrrp" på en hel månad, men om jag glömmer bort det ett tag kanske det blir bra :)

    SvaraRadera
  6. Ja, kallt är det! Undrar om det blir "Fästingbrist" ( myggbrist ) till sommaren?? ...och när kommer vårbruket igång? Se där, några av de ´stora´ av livets frågor. *ler
    Ingvar.

    SvaraRadera
  7. kikar in och önskar dej en skön helg..=)

    SvaraRadera
  8. Har fått in en ersättare till min ´julfluga´, som jag har ´tämjt´. Blötte mina fingrar så att den fick lite att dricka, när den tog en spatsertur. Det är väl vad som bjuds i nöjeslivet här nere. *ler
    ....Ha det, hälsar Ingvar.

    SvaraRadera
  9. Det är alltid lika skumt när saker försvinner som man är så säker på var de finns! Kan man vara en sömnngångare som flyttar saker nattetid tro .... hehe. Ha en fantastiskt bra dag utan dessa plagg!

    SvaraRadera
  10. Hmm... Väntar på ett nytt inlägg... ;D

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography