2011-12-30

Strömlöst IGEN

Det har visst gått troll i el nätet den här julhelgen. För tredje gången har jag haft strömavbrott. Men den här gången var det inte vädrets makter. Såvida inte bilen blåste över vårt kabelskåp.

Strax före 11 gick strömmen här. Och kom  tillbaka ca 17.30 då jag var på affären. När jag gick ut såg jag att det var tre hus berörda. Det hade ju blivit mörkt då. 2-3 killar har jobbat hela dagen med det. När ett skåp tar så lång tid så är det ju inte underligt att det ibland tar flera dagar efter en storm.

Jag köpte mig en öl och ett par frallor och tänkte ha det till middag. Men nu är alltså strömmen tillbaka så det blir kaffe istället för ölen. Men frallorna ska jag äta upp.

Nu får det baske mig räcka. Eller så får man skaffa sig intressen som inte behöver el för att utföras och maträtter som inte behöver tillagas.

Mer om detta hos BeBest, han hade fin utsikt.
NatureFootstep.com

4 kommentarer:

  1. Har du inget roligt att berätta någon gång? *ler Ja, man skulle önska att strömmen kunde överföras trådlöst! Var ute i Sylvesternatten, som var kylig och gnistrande med stjärnfall och en ligande månskära .... och framförallt vindstilla! Så det var en fin avslutning på året. Önskar dig ett gott slut och Ett Gott nytt År! Förresten: apropå El, så kanske alla apparater kunde förses med vev, det finns ju sådana Datorer! *fniss

    SvaraRadera
  2. Ja gårdagen bjöd på en mycket negativ överraskning men jag tror den kan komma att bli årets ”snackis” i den här delen av stan. :)

    SvaraRadera
  3. Roligt??? Sen när händer det något roligt? Och om det gör det så hamnar det antagligen på de andra bloggarna. :)

    SvaraRadera
  4. Vi har klarat oss rätt bra från strömavbrott hitills.....japp, jag var i krokarna i helgen :)

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography