2011-12-30

Nya Backa leden

Jag var ute och gick igår i tråkvädret. Man måste ju ändå röra på sig. Gick runt Luvsjön och sedan ner mot Backasjön. Kom på att jag sett att de gjort något där. Jodå, mycket riktigt, två herrar lade nästan sista handen på en led runt Backasjön. Pratade med dom en stund. Sedan tänkte jag att jag kan ju lika gärna ta den vägen hem. Så jag knatade den nylagda leden runt sjön. Tyvärr var det ju så då, att det hade trillat ner lite extra träd här och där när det blåste så det rykte häromdagen. Så leden fick ju lite extra omvägar. :)

NF Photo 111228

Det här blir nog bra. Det blir en lagom promenad runt där. Sedan kommer man ju närmare sjöfåglarna vid migrationen för de ska ju naturligtvis vara på "andra sidan" sjön. Så det ska bli kul att se om de lägger sig i mitten nu då.

Visst ser det ut som en norrländsk hed där leden går mitt i den slagna vassen?
NatureFootstep.com

5 kommentarer:

  1. Ser faktiskt Norrändskt ut. Så bra, då har du ett nytt promenadstråk att avandra på....

    Kul att de fixar med så mycket här i staden!

    SvaraRadera
  2. Jag testade spången på juldagen. Då var det ett ställe nära bortre änden som det fattades lite på. Sen noterade jag att man använt virke med mycket svikt i. Få se om det kommer en motsvarande sträckning på andra sidan sjön nu när det inte finns några kor som behöver kunna gå ner till vattnet vid Backa gård. Den slingan har vad jag förstått varit länge efterfrågad men stoppats av markägaren.

    SvaraRadera
  3. jag gick hela vägen runt. Det var på andra sidan det hade trilalt ner fler träd. Så det är bara att gå runt, sjön och träden om de inte fixat det. Man kommer ut vid badkaret.

    SvaraRadera
  4. OK då ska jag kolla upp den delen. Det blir bra att få flera alternativa sträckor att gå! :-)

    SvaraRadera
  5. Trevligt för er med lite förnyelse. Ser ju intressant ut. Jag älskar vandringsleder, och på nära avstånd så har vi 7-8 stycken. Rör sig väl om ca 12-15 mil, så det är ju lite att ´jobba´ med! *ler

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography