2010-10-27

Rent!

Igår var jag hos farbror doktorn. Tyckte det kunde vara dags för en genomgång nu när man ska bli pensionär. Jag har nog inte varit hos någon de senaste 10 åren. Men lite små skavanker har man ju. B.la får jag ju lätt kramp och det är inte så bra när man kör bil.

Nå, doktorn kollade lite allt möjligt. Bl.a tog han och kollade örongångarna. Och så kläcker han ur sig: "Det var ju rent". Folk brukar tydligen inte rengöra sina örongångar. Men jag gillar inte att få vatten i dom när jag duschar eller badar. Så jag torkar dom med tops. Blinkar

Sen blev jag vägd och mätt och fick t.o.m ta ett EKG. Det var nytt för mig. Jag kände mig som en labråtta. Sådant de gör i forskningssyfte. Men doktorn tyckte det kunde vara bra att ha som referens för framtida behov. Sedan fick jag lämna lite till blod. Sådant gillar de visst!

101027 guldlöv IMG_0115

NatureFootstep.com

11 kommentarer:

  1. Ja, skavanker får människan/mänskligheten dras med på alla möjliga sätt, eftersom Gud lämnade oss i sticket på den 7:e dagen. Nåja, du kanske vill behålla din ´status´ för dig själv. Fast du kanske inte fått svaren än? Den roliga bilden påminner om att det snart är dags för Halloween tråkigt nog! Men många har ju en annan åsikt.

    SvaraRadera
  2. Då var du nybesiktigad :-)

    SvaraRadera
  3. haha, ja det kan man nog säga. :)


    Det fanns inga problem. Enl doktorn är jag hur frisk som helst.

    SvaraRadera
  4. Det är nog ingen fara med dig. Det lär du snart få papper på!

    SvaraRadera
  5. Så bra att du är frisk! Hoppas det gällde lungorna också?

    Har själv ont lite här och där just nu.

    Mailade till OBH Nordica och frågade lite om en Massageapparat som de har med infraröd värme,(finns på kapitel Wellness på hemsidan.)

    Fick svar efter ca 1 timma. Det var ju "strålande bra service" tycker jag, så nu får man fundera lite. Den finns på Elgiganten tror jag.

    SvaraRadera
  6. jag känner mig väl lite tveksam till sådant. Men man kan väl testa.

    SvaraRadera
  7. Har ju inte bestämt mig ännu. Vet ju att jag är dålig att göra saker regelbundet.

    Hittar inga omdömen om apparaten på nätet, men den är nog ganska nyutkommen. Värme är nog bra....

    SvaraRadera
  8. Kolla på denna länk.

    Hon tappade huvudet "bokstavligen" när hon ramlade av sin häst. Milda makter vad de kan nu för tiden.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8044116.ab

    SvaraRadera
  9. jag vet inte vad man ska tro om det där. Det är ju inte 1:a april.

    SvaraRadera
  10. Ja, man får ju en underlig bild i hjärnan när det står skrivet på det viset. Man ser ett huvud löst på marken.

    Måste ju varit halskotorna som gått av och att hon därför inte kunde lyfta huvudet och hade turen att inget annat hade skadats, så att hon kunde hålla i det.

    Det låter ju kufiskt..... Jag nöjer mig med mina skavanker.

    Mycket skall man höra/läsa innan .....

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att snart gå i pension...för mig dröjer det många är ännu....

    SvaraRadera

Kommentarsfält för NatureFootstep Photography

Comments for NatureFootstep Photography